אקדמיית סאנדו – מתנדבים

מתנדבים יקרים, ריכזנו עבורכם את כל המידע הדרוש על מנת להפיק את המירב מיום ההתנדבות שלכם. בהצלחה!

תכנון הפעילות

  • נרשמתם לפעילות – התחייבתם!
    למרות שהפעילות היא וולנטרית ואתם משקיעים מזמנכם ומרצונכם הטוב לסייע לחקלאים עדיין מצופה ממכם להתייחס אליה בכבוד הראוי. לאחר סגירת פעילות באפליקציה ותאום עם החקלאי (בצ'אט או בשיחת טלפון) החקלאי מצפה להגעתכם ובונה עליכם! הכנה ליום הפעילות דורשת מהחקלאי זמן ומשאבים והוא נערך הן לאירוח שלכם והן לעבודה המתוכננת, ואי הגעה או ביטול ברגע האחרון מסבים לו נזק ממשי. אמנם ברור לכולם שלפעמים אין ברירה אלא לבטל פעילות, אך במקרה כזה מצופה מכם לבטל את השתתפות באפליקציה ולעדכן את החקלאי ישירות מוקדם ככל הניתן על מנת לאפשר לו להיערך בהתאם ולאפשר למתנדבים אחרים לתפוס את מקומכם.
  • תאום ציפיות לעבודה
    בסאנדו אין כללים מדויקים או לו"ז שעות עבודה קבוע ליום פעילות וכל דבר המוסכם בינכם לבין החקלאי הוא לגיטימי. החקלאים בסאנדו יודעים שאינכם פועלים מקצועיים בשכר ומעריכים מקרב לב את ההירתמות שלכם לסייע, אך עם זאת חשוב להבין כי מתחת לכמות שעות מסוימת ביום או מתחת לרמת מוטיבציה מסוימת האירוח שלכם עלול להפוך לנטל עבור החקלאי וחוטא למטרה. ככלל, יום עבודה בסאנדו הוא 4-5 שעות עבודה נטו (לא כולל תדרוך לעבודה והפסקות), ולמעט מקרים חריגים לא פחות מ- 3. על מנת למנוע אי הבנות, לפני שאתם סוגרים פעילות תמיד תוודאו שאתם יודעים מה הן שעות העבודה המתוכננות, מבינים את טיב הקושי הפיזי הנדרש, וספרו לחקלאי אם יש אתכם בקבוצה ילדים קטנים או אנשים עם מוגבלות כזו או אחרת הרלוונטית לעבודה המדוברת.
  • מה להביא מהבית
    כל עבודה חקלאית מצריכה בגדי עבודה מתאימים. מכנסיים ארוכים ונעליים סגורות הינם חובה בכל פעילות, ובעונות החמות מומלצים גם כובע, חולצה עם שרוול ארוך קרם הגנה מהשמש ובקבוק מים (החקלאי תמיד דואג למים במקום העבודה אבל לא מזיק להביא גם מהבית). זכרו – החקלאי מארח אתכם במשקו בשמחה אך הוא אינו מנהל מסעדה או בית מלון. על מנת שלא יהיו אכזבות בשטח ואי הבנות הקפידו להתאפס עם החקלאי על תנאי האירוח ומה אתם נדרשים להביא מהבית בדגש על:
    • ארוחות – מה החקלאי יכול להציע לכם (ארוחה מלאה/ פריסה/ צ'ופרים) ומה אתם מביאים, האם ניתן לבשל אצלו ואילו כלים יש, בקשות מיוחדות כגון מזון צמחוני או כשר, וכדומה.
    • תנאי הלינה (אם רלוונטי) – היכן ישנים (חדר/ מכולת מגורים/ קמפינג), האם נדרשים מצעים ושמיכות, מתי ההשכמה בבוקר, וכדומה.
  • כבדו את המארח
    הדגש שלנו בסאנדו לכל פעילות הוא שתמיד מצופה מכל הצדדים להתנהג זה אל זה בכבוד הדדי. לכן, אם כבר טרחתם לצאת מהבית ליום פעילות אז בואו נדאג שהוא יהיה מהנה ומועיל לכולם. הקפידו לצאת מהבית בזמן כדי להגיע לשטח בזמן שנקבע ועדכנו את החקלאי במידה שנוצר עיכוב לא צפוי. בזמן העבודה תנו עבודה מכל הלב ותהנו מהחוויה הייחודית שבעבודת האדמה ומשותפות הדרך עם החקלאי. זכרו תמיד כי החקלאי מארח אתכם בשטח שלו ולעיתים אף בביתו הפרטי, והמשק הוא מקור הפרנסה שלו. כבדו את אותו ואת כללי המקום, גם אם הם שונים ממה שנהוג אצלכם.
  • ההתנדבות היא חוויה
    עבור רובכם ההתנדבות החקלאית היא עולם חדש, וזו בדיוק ההזדמנות שלכם לצאת מהשגרה ולעשות משהו מיוחד. להכיר אנשים חדשים ולהתגבש עם חברים וותיקים, לתור את הארץ, להכיר חקלאים וללמוד על עולם החקלאות, להתחבר לאדמה ולטבע, והכי חשוב, לתת עזרה אמתית לאנשים הזקוקים לה ומעריכים אותה. בשביל להפיק את המרב מהחוויה בואו ליום הפעילות בראש טוב ועשו מאמץ להתחבר גם אם העבודה קצת מעייפת וגם אם בשטח קורים דברים לא מתוכננים כמו קוצים, יבלות, שפשופים, נפילונת… הכל חלק מהחוויה!
  • הקשיבו למקצוענים ואל תתביישו לשאול
    החקלאי מקצוען בתחומו, אתם קצת פחות. כל יום פעילות מתחיל תמיד בתדרוך לעבודה והדגמה של אופן הביצוע, על מנת שתלמדו כיצד לבצע עבודה מועילה ולא לעשות נזקים. החקלאי יודע שאתם אורחים בסביבה לא מוכרת ושאינכם עובדים מיומנים, לכן אם משהו לא ברור בתדרוך או בכל שלב במהלך היום אל תתביישו לשאול.
  • בטיחות מעל הכל
    עבודה חקלאית לא זהירה טומנת בחובה סכנות! החל מעבודה מאומצת תחת השמש למי שאינו מורגל בכך ועד הסכנות שבשימוש בכלי עבודה. כל יום פעילות מתחיל בהדרכת בטיחות כללית ולכל עבודה יש כללי בטיחות משלה. הקפידו לקיים את הוראות הבטיחות של החקלאי ובדגש על התנהלות בטוחה בשטח, הגנה מהשמש ושתייה מרובה, ושימוש נכון בציוד מיגון (כפפות, משקפי מגן וכו') בהתאם לעבודה המבוצעת וכלי העבודה שבשימוש. זכרו, החקלאי יכול לתדרך ולחנוך רק עד רמה מסוימת, בסופו של דבר האחריות לקיום ההוראות היא עליכם. רק אתם מכירים את המגבלות שלכם ועליכם מוטלת האחריות למלא את הוראות הבטיחות גם כשהחקלאי אינו לצדכם, ולהתריע בפני החקלאי על כל מקרה בו אתם חשים אי נוחות או סכנה בעבודה, צריכים הפסקה, או סתם זקוקים למנוחה קלה.
  • ולא לשכוח ליהנות! 😊

תודה על הסבלונת והקריאה! למידע נוסף, ניתן לפנות לinfo@sundo.com.

תודה,

צוות סאנדו.

לשיתוף הפוסט: